10. lipnja 2017. s naših navoza porinut je najveći jedrenjak s križnim jedrima na svijetu.
- Ovo je ostvarenje mog dječačkog sna kada sam jedrio Baltičkim morem. Nije lako izgraditi takav brod, vrlo je uzbudljivo vidjeti da se u današnjem vremenu rade jedrenjaci kakvi nisu bili mogući prije stotinu godina - kazao je Mikael Krafft, osnivač i vlasnik monaške kompanije koja u svojoj floti ima tri jedrenjaka.
Brod je dug 162 metra i širok 18,5 metara, nosivosti 2000 tona, imat će pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Ovaj tip Clipper jedrenjaka sa svojim rasporedom jedara naziva se Bark (Barque engl.).
Zanimljivo je i to što je jedrenjak izgrađen po uzoru na France II, jedrenjak iz 1911. godine.
- Zahvalan sam na prilici što smo mogli izgraditi ovako sofisticiran brod. U jedrenjaku je zaista mnogo opreme, ponosan sam na njegov dizajn, kvalitetu i brojnost novih sustava, te na rad naših vrijednih škverana. Ovime smo otvorili jednu novu nišu, to je put u naše buduće novogradnje kruzera - istaknuo je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita, dodavši kako se splitsko brodogradilište nalazi u predugovornim fazama s većim brojem svjetskih tvrtki.
Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) prepoznala je vrijednost ovog visokosofisticiranog projekta te poduprla Brodosplit na tom putu izdavši policu osiguranja te tim preuzela rizik povrata dijela kredita, dok je Brodosplit dokazao svoju kompetitivnost u izgradnji jednog ovako jedinstvenog broda, od projektiranja do gradnje i opremanja složenom opremom te luksuznim interijerom.
- „Izuzetno mi je drago što je HBOR podržao ovaj vrijedan projekt i još jednom dokazao kako je potpora državne razvojne i izvozne banke neophodna u ostvarenju uspješnih izvoznih poslova. Izvoz je ogledalo nacionalne ekonomije i svima nam je u interesu ostvarivati što bolje rezultate na tom području.“ izjavila je Tamara Perko, predsjednica Uprave HBOR-a.
Na pet paluba 'Flying Clipper' može primiti 450 osoba. Raspolaže s 224 kabine od kojih je 150 luksuznih kabina za 300 putnika i 74 kabine za 150 članova posade. Luksuzno uređen, sa štihom i atmosferom koja podsjeća na stare jedrenjake brod će imati prostor za biblioteku, velike salone s klavirom od čega će se jedan protezati na čak tri palube s ogradama.
Na jedrenjaku će biti ugrađena najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina imat će internet, telefon, televiziju, audio sustav i ostala sredstva zabave, a cijeli brod će biti pokriven Wi-Fi signalom najviše kvalitete.
Na otvorenim palubama kompletno pokrivenim tikovinom su predviđena tri bara i prostrana kuhinja koja će se prostirati na tri palube. Klimatizacija na brodu će biti izvedena prema najvišim zahtjevima struke da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima.
Na brodu su predviđena i tri bazena koji će biti punjeni slatkom ili morskom vodom. Bazeni će biti opremljeni s podvodnim svjetlima, grijanjem i mjehurićima. U jednom od bazena će se moći roniti zbog njegove dubine od 4.5 metra, a u najveći će stati 50 kubika vode.
Dodana vrijednost brodu su i jedra kojima će osim posade, moći upravljati i sami putnici, što je originalnost u floti brodova kompanije Star Clippers. Iako će imati dva potpuno neovisna motora električne propulzije, brod je prvenstveno namijenjen jedrenju pa preko 80% operacija se provodi u jedrenju.
Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku zbog čega se gradi u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Brzina broda s jedrima će biti oko 16 čvorova, a predviđa se da će moći ploviti i do 20 čvorova uz vremenske uvjete i iskustvo posade.
Osim pogona na dva motora, imat će zakretne propelere, pramčani porivnik (Bow thrusters engl.) te dva kormila zbog čega će moći ispunjavati izuzetne manevarske sposobnosti. Predviđena su četiri čamca za spašavanje koji će služiti i kao tender čamci za prebacivanje putnika na plaže ili u manje luke, osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca.