Brodogradnja

Ro-Pax putnički brod

Brod omogućuje ugodno i sigurno putovanje za 750 putnika. Na svojim palubama može prevoziti 200 osobnih i 230 teretnih vozila.

Dug je 180 metara, širok 30,5 metara, a visok 15, 8 metara. Korisna nosivost broda iznosi 11.300 tona. Ima 12 paluba i platformu za slijetanje helikoptera. Tri palube su rezervirane za prihvat vozila, a linijski kapacitet za ukrcaj vozila je 2516 metara. Pokreću ga četiri motora ukupne snage 38 400 kw, što mu omogućava razvijanje brzine od 24 čvora.

Brod ima namjensku palubu za automobile, s rampom koja se koristi isključivo za osobna vozila. S nje je putnicima omogućen izravan pristup prostoru kabina. Palube za vozila nemaju pregrade niti stupove. Time je ukrcaj jednostavniji i lakše se   manevrira unutar garažnih mjesta.

Opremljen je protupožarnim sustavom takozvane “vodene magle”. Podijeljen je u četiri vertikalne sigurnosne zone opremljene kamerama za video nadzor. Sam nadzor odvija se u kormilarnici. U slučaju požara ili neke druge nesreće, putnici i posada mogu u iznimno kratkom vremenu napustiti brod. Evakuacija je moguća unutar 41-e minute.

U izgradnji broda poštivani su strogi propisi konvencije Solas 2009 koja se odnosi na stabilitet oštećenog broda. Bilo koje oštećenje trupa ispod vodne linije do središnje linije na brodu ne može potopiti plovilo. U tu svrhu, vrata u prostorima strojeva su vodonepropusna. Ugrađenom opremom i uređajima postignut je visok stupanj zaštite okoliša i energetska učinkovitost.

Strojarnica je podijeljena na četiri odjeljka, u odnosu na jedan ili dva odjeljka kako je nalagao  prijašnji standard. Jedan odjeljak sadrži četiri Wärtsilä 8L46FM common-rail motora. U drugom su smješteni pomoćni motori. Treći sadrži separator zauljene vode, pumpe i Hyde Marine sustav obrade, odnosno pročišćivanja balastnih voda. Kotao termalnog ulja smješten je u posljednjem odjeljku.

Sustav pročišćavanja balastnih voda može obraditi 300 kubičnih metara balastne vode po satu. Umjesto pare koristi termalno ulje što je sigurnije i štedi energiju jer je toplinska energija termalnog ulja veća. Na brodu je instalirano više od 420 km cjevovoda.

Brod može ploviti do sedam dana bez potrebe za iskrcavanjem otpada, budući da njime upravlja autonomni sustav. Brod također nosi BV DPS oznaku, koja pretpostavlja sustav dvostrukoga pogona i upravljanja. Ako jedan par motora otkaže, može ploviti s 50 posto snage i brzinom većom od 15 čvorova.

Za bojanje trupa broda koristila se PPG-ova silikonska boja čime je smanjena prisutnost morskih organizama na trupu broda. Zahvaljujući tome smanjuje se vodeni otpor podvodnog dijela broda, a konačni rezultat je mogućnost povećanja brzine  2 do 3 čvora.

U projektiranju i izgradnji osigurane su mu iznimne manevarske sposobnosti. Kako bi se mogao nositi s jakim vjetrom, ima propelere s prekretnim krilcima, pramčani propeler i visokoučinska kormila, a mirnu plovidbu osiguravaju dva bočna stabilizatora pri brzini od 21-čvora kod stanja mora 5.

Mogućnost manevriranja kod pristajanja je također olakšana zahvaljujući dvama krmenim propelerima s promjenjivim usponom, uz uštedu goriva. Propelerske osovine smještene su izvan trupa broda, odnosno u elastičnoj statvenoj cijevi.

Brodski sustav unutarnje komunikacije je unikatan, sa 77 antena koje stvaraju interkom mrežu za svakog člana posade.

35 metara široka kormilarnica je opremljena kompleksnim elektronskim sustavom uključujući i elektronske karte. Organizacija kormilarnice omogućuje dobru vidljivost i kontrolu s krila mosta. Na svakom krilu mosta se nalazi stakleni otvor-vidnik na podu koji omogućuje precizno promatranje prostora uz bok broda.

Kako je riječ o putničkom brodu, koji je ujedno i brod za prijevoz vozila i tereta, protok putnika je dizajniran kako bi bio što praktičniji i brži. Recepcija je smještena na osmoj palubi, odmah iznad palube za automobile. Kabine se nalaze na osmoj i devetoj palubi, dok su društveni prostori dijelom na devetoj i na desetoj palubi. Prostori za putnike zadovoljavaju kriterije Bureau Veritas 2008. s najvišim stupnjem komfor-klase, što znači da su i buka i vibracije svedene na najnižu, do sada, postignutu razinu.

Svaka od 256 kabina, od kojih je 56 namijenjeno članovima posade, zasebno je ugrađena. Od 200 putničkih kabina, 150 ih je četverokrevetnih, a 50 dvokrevetnih. Svaka kabina opremljena je naprednim klimatizacijskim sustavom koji omogućuje preciznu kontrolu temperature, zraka i potrošnje energije. Razina hlađenja, odnosno grijanja je smanjena kada kabina nije zauzeta. U kabinama se koristi ključ-kartica koja automatski isključuje svjetlo kada je izvađena iz svoga spremišta. Sve kabine opremljene su internet vezom kojom se putnici prije polaska mogu služiti u svakoj luci.

Putnički sadržaji uključuju dva velika bara, jedan a la carte i jedan self-service restoran, kino, područje za igru za djecu te palubu za sunčanje. Putnicima je na raspolaganju posebno opremljen i klimatiziran prostor za prijevoz kućnih ljubimaca.

Dizajn broda osigurava jednostavno i praktično putovanje i osobama s invaliditetom.. Sadržaji uključuju dizala i pokretne stepenice. Sve javne površine su široke i bez prepreka, dok su oznake jasne i ponavljaju se diljem broda. Kako bi putnici bez obzira na vrstu invaliditeta imali sve potrebne informacije tijekom putovanja, upute se nalaze u audio i video formatu te na Brailleovim znakovima. A radi povećane  sigurnosti putnika, sav namještaj na brodu ima zaobljene rubove.

Povratak

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »