Naši proizvodi

Transportna sredstva

'Brodosplitovi' transporti specijalizirani su za prenošenje i montažu velikih i teških tereta

Objavljeno: 14.03.2022.

Iz Brodosplita je nedavno obavljen transport i montaža čeličnog dijela gornjeg ustroja vijadukta Prapratno i segmenata čelične konstrukcije mosta Ston na trasi pristupne ceste za Pelješki most.

Vijadukt ‘Prapratno’ dugačak je 215 metara, s pet raspona, od kojih najveći ima 80 metara. Segmenti vijadukta dopremljeni su morskim putem u luku Prapratno, te su od pristaništa do mjesta montaže transportirani samohodnim modularnim transporterima (SPMT) velike nosivosti uz povremena zatvaranja prometnica na tim dionicama zbog gabaritnog transporta.

Most 'Ston' ukupne je dužine 485 metara koji iznad stonskog zaljeva spaja dva tunela, ima pet stupova i dva upornjaka i visok je 40 metara, a cijeli raspon se sastoji od šest segmenata. Najveći segment dužine je 93,8 metara (poput nogometnog igrališta) i težine 323,30 tona, a montaža se obavila uz pomoć mega dizalice Manitowoc nosivosti 750 tona, što je najveći teret koji je jedna hrvatska tvrtka samostalno obavila.

Brodosplit se već ranije dokazao na sličnim poslovima poput izgradnje komponenti mosta na koridoru Vc kod Osijeka, ali i izgradnji Čiovskog mosta za kojega smo izgradili, transportirali i montirali čeličnu rasponsku konstrukciju. Projektom mosta 'Ston' i vijadukta 'Prapratno' Brodosplit nastavlja svoje pozicioniranje u tržišnoj niši velikih metalnih konstrukcija, a tvrtka u grupaciji Transportna sredstva d.o.o. se pozicionirati kao kompanija specijalizirana za prenošenje i montažu velikih i teških tereta.

Iskustvo i stručnost 'splitskih' brodograditelja bila je temeljna odrednica talijanskog arhitektonsko-građevinskog konzorcija "Venezia Nuova“ da Brodograđevnu industriju Split izabere za partnera u jednom od najvećih građevinskih projekata u povijesti Italije. Izgradnjom i transportom 63 čelične brane za projekt 'Vrata Venecije' Brodosplit će vječno ostati upisan na listi kompanija koje se pridonijele spašavanju najljepšeg svjetskog grada na moru.

Transportna sredstva snaga su splitskog brodogradilišta, pa se posljednjih godina mogu pohvaliti nizom kvalitetno obavljenih poslova. Osim spomenutih vrata Venecije, za dugogodišnjeg partnera tvornicu cementa Cemex u Kaštel Sućurcu Brodosplit je izradio rotacionu peć, a isporuka je obavljena najsnažnijom plovnom dizalicom na Jadranu 'Marjanka' koja je nakon rashodovanja 'Velog Jože' jedina u stanju odraditi ovako zahtjevne poslove, dok je transport u pogonu tvornice obavljen sa samohodnim modularnim transporterom (SPMT) velike nosivosti.

Marjanka je dizalica koja može samostalno raditi bilo gdje na Jadranu. Ima svoj pogon, odnosno dva elektromotora svaki snage po 168 kW. Zbog malog gaza od svega jedan i po metar, i maritimnih sposobnosti nema uvale gdje ne može pristati i raditi. Duga je 40 metara i raspolaže s radnim pontonima od 100 tona nosivosti, a u krmenim tankovima može ukrcati 150 tona pitke vode. Redovito održavana, premda izgrađena davne 1964. godine, može podići teret od sto tona, a na krmenu platformu primiti teret i do 250 tona. Gdje god ima malih brodogradilišta, od Kaštela do Krila Jesenice obavlja porinuća, a u slučaju kakve havarije ili potonuća broda, Marjanka je na raspolaganju.

U akciji odsukavanja brodova koje je nevrijeme ne tako davno bacilo na obale Marjana, sudjelovala je plovna dizalica 'Marjanka', koja je zbog kapacitivnih sposobnosti već obavila niz zahtjevnih operativnih zahvata poput obalnih radova, izgradnje marina, postavljanja blokova u more. Dizalica 'Marjanka' je osim transporta i isporuke dijelova za Cemex, odradila niz porinuća 'Kriljanskih' brodova, aktivno sudjelovala u izradi zapadne obale, vanjskih gatova za privez kruzera, ali je i uvijek spremna isploviti u spašavanje drugih plovila.

Izgradnja, transport i isporuka metalnih konstrukcija jedinstveni su projekti za Brodograđevnu industriju Split koja neprestano ulaže u opremu i strojeve kako bi zadovoljilo zahtjeve naručitelja u pogledu kvalitete, mogućnosti, konkurentnih ponuda i rokova isporuke.

Sa samohodnim modularnim transporterima velike nosivosti (SPMT) za grupaciju Fincantieri Brodosplit je isporučio više od 14.000 tona opremljenih sekcija (mega blokova) za mega kruzere koji su se gradili ili se još uvijek grade u njihovim brodogradilištima. S ukupno 40 osovina podignute su i transportirane mega sekcije s opremom težine preko 900 tona, što je najteži teret koji je jedna hrvatska tvrtka samostalno obavila. SPMT obično koristi hidraulični ili električni pogon i može biti kombinacija nekoliko osovina-prikolica za nošenje teških tereta. Njima Brodosplit dokazuje svoje znanje, kvalitetu, umijeće i doprinosi u izgradnji luksuznih putničkih brodova.

Kontakt obrazac

Povratak

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »