Priopćenja

Izgradnja mosta Ston i vijadukta Prapratno

Brodosplit je obavio sve radove na trasi pristupne ceste za Pelješki most, i za mjesec i po dana montirao šest segmenata čelične konstrukcije mosta Ston i osigurao kvalitetnu realizaciju zahtjevnih projekata izgradnje, transporta i montaže mosta Ston i vijadukta Prapratno.

Objavljeno: 26.07.2022.

Krajem kolovoza 2021. godine završena je montaža čelične konstrukcije vijadukta Prapratno dugačkog 212 metara i teškog cca 600 tona. Iz splitskog škvera segmenti vijadukta trajektom su dopremljeni u luku Prapratno, te su od pristaništa do mjesta ugradnje transportirani samohodnim modularnim transporterima (SPMT) velike nosivosti. Najveći segment je dužine gotovo 50 metara i težine 126 tona. Brodosplit je u svojim radionicama izradio i obojao konstrukciju iz 5 segmenata, transportirao ih do gradilišta te na gradilištu segmente međusobno spojio zavarivanjem. Nakon toga su ih naguravali hidrauličkim cilindrima i visokovrijednom navojnom šipkom od istoka prema zapadu u konačni položaj. Taj posao je na gradilištu izvelo 30 stručnih radnika i inženjera.

Krajem ožujka 2022. obavljeno je podizanje i montaža posljednjeg segmenta mosta Ston, kojeg su zbog konfiguracije terena podizale dvije mega dizalice simultano u paru. Most je ukupno dug 485 metara i visok 40 metara, i iznad stonskog zaljeva spaja dva tunela Polakovica i Supava, ima pet stupova i dva upornjaka. Cijeli raspon sastoji se od šest segmenata koji su izgrađeni u velikim 'Brodosplitovim' kondicioniranim halama i transportirani su baržom morskim putem, čime je kvaliteta i dugotrajnost takve konstrukcije znatno veća nego kod izrada od više manjih segmenata. Najveći segment mosta Ston dug je 93,8 metara (poput nogometnog igrališta) i težak 323,30 tona, a montaža se obavila uz pomoć mega dizalice Manitowoc nosivosti 750 tona, što je najveći teret koji je jedna hrvatska tvrtka samostalno obavila.

- Pioniri smo u ovom dijelu Europe, možda i na svjetskoj razini, da konstrukcije od 400 tona odradimo u zatvorenom prostoru pod kontroliranim uvjetima - koje onda u jednom komadu postavimo u projekt. S jednom našom dizalicom možemo postaviti i do 750 tona, a u paru s dvije dizalice kao ovdje, čak i do tisuću tona, istaknuo je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.

Brodosplit je svoj dio po pitanju čeličnih segmenata mosta Ston napravio još u četvrtom mjesecu 2021. godine i prema prvotnom dinamičkom planu trebao početi s montažom, ali je transport i montaža zbog kašnjenja Avaxa na radovima donjeg ustroja prebačen za početak kolovoza, pa kad se vidjelo da Avax ni tada ne stiže, montaža je odgođena za listopad.

U ljetnim mjesecima montaža je jednostavnija, vremenske prilike su prihvatljivije, dani su duži i osiguravaju dvosmjenski rad te bi tada montaža bila brža, a u konačnici za Brodosplit i jeftinija. Upravo kašnjenje u pripremi donjeg ustroja terminski je u nekoliko navrata pomicao planske rokove i prolongiralo dolazak segmenata na montažu iz škvera. Brodosplit je za manje od mjesec i po dana osigurao kvalitetnu realizaciju ovog zahtjevnog projekta i montirao sve segmente mosta te na simboličan način premostio Stonski kanal.

Projektom mosta 'Ston' i vijadukta 'Prapratno' Brodosplit nastavlja svoje pozicioniranje u tržišnoj niši velikih metalnih konstrukcija. Ovim poslovima učvršćuje poziciju istaknutog Europskog brodogradilišta koje je osim gradnje brodova s visokom dodatnom vrijednošću, sposobno graditi iznimno složene i zahtjevne čelične konstrukcije. Izgradnja, transport i montaža metalnih konstrukcija jedinstveni su projekti za Brodograđevnu industriju Split koja neprestano ulaže u opremu i strojeve kako bi zadovoljilo zahtjeve naručitelja u pogledu kvalitete, mogućnosti, konkurentnih ponuda i rokova isporuke.

Povratak

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »