Naši proizvodi

Brodogradnja

Brodograđevna industrija Split polazna je točka širokog spektra brodova poznatih po svojoj efikasnosti i trajnoj konkurentnosti.

Osnovna djelatnost izgradnja je svih tipova trgovačkih i putničkih brodova, brodova specijalne namjene (vojnih i radnih), kao i specijalnih čeličnih konstrukcija i struktura. Radionice i navozi Brodosplita prostiru se na površini od 560.000m2 s ukupno 110.000m2 natkrivenih objekata. Raspolaže s četiri opremljena navoza i brojnim strojevima, opremom, sredstvima i objektima s mogućnošću gradnje brodova do 300 metara dužine i 50 metara širine. U vlastitoj tvornici dizel motora gradimo glavne i pomoćne motore po MAN licenci, pogonjene LNG i/ili MDO gorivima.

Brodosplitov inženjering i projektiranje dovode sve dizajnerske i inženjerske zahtjeve od ideje do realizacije, uključujući analize i simulacije, zatim tehnologije zavarivanja čeličnih i drugih materijala, izradu proizvoda od nodularnog i sivog lijeva, kompletna interijerska rješenja, automatizaciju, integraciju, procesnu opremu i mnoga druga područja. Stručnjaci Brodosplita su sposobni u kratkom roku izraditi projekt i započeti s izradom produkcije.

U stručnim krugovima, Brodosplit se redovito apostrofira kao tvrtka koja ne gradi i prodaje samo standardne proizvode nego krojačkim rječnikom, brodove izrađuje 'po mjeri' kupaca.

U tom kontekstu, kroz noviju povijest posebno su zanimljivi specijalni brodovi koje je splitsko brodogradilište isporučilo za grčkog naručitelja kao prvi dizajn tog tipa u svijetu, a riječ je o brodovima nosivosti 2.000 tona, kombinaciji tankera i ro-ro broda. Brodovi istovremeno ispunjavaju dvije važne funkcije da s kopna na grčke otoke prevoze naftne proizvode i kamione kojima se gorivo dalje distribuira po otocima.

Svjetsku brodograđevnu javnost Brodosplit je oduševio krajem osamdesetih i početkom devedesetih kada su za baltičke tvrtke izgrađena četiri broda za prijevoz putnika i automobila (Amorella, Isabella, Frans Suell i Crown of Scandinavia). Feriboti su dugi 169,4 i širok 27,6 metara, s pogonom od 24 tisuće kilovata i brzinom od 21,5 čvorova, s garažom na dvije palube od gotovo 3 km za 600 automobila, 800 putničkih kabina za ukupno 2200 putnika te različitim prostorima za poslovne sastanke, konferencije i seminare, restorane, klubove i barove s najsuvremenijom opremom. Američki pomorski časopis Maritime Reporter and Engineering News proglasio ih je brodovima godine, a 2018. se navršava 30 godina od primopredaje Amorelle, koja i danas sigurno plovi na liniji Stockholm-Mariehamn-Turku.

U prošlom su desetljeću najpriznatiji Brodosplitovi proizvodi bili tankeri za prijevoz naftnih proizvoda, pri čemu istaknuto mjesto imaju handymax tankeri oznake P-Max nosivosti 65.000 tona. Suradnjom Brodosplita i brodovlasnika nastao je koncept P-MAX, za brodove namijenjene prijevozu nafte i naftnih prerađevina s neograničenom međunarodnom plovidbom koja uključuje i plovidbu kroz ledena područja. P-MAX omogućava brodu da, zahvaljujući svojoj konstrukciji, ponese i 30% više tereta od standardnih tankera uz minimalne dodatne troškove i najviši stupanj sigurnosti. Brodovi koji nose oznaku MAX širi su od ostalih brodova u toj klasi, ali s istom dubinom gaza, dvije odvojene i međusobno izolirane strojarnice, dva motora s odvojenim dovodom goriva te dva propelera i kormila, kako bi mogli ukrcati puno više tereta bez gubljenja brzine i manevarskih sposobnosti.

Projekt koji je Brodosplit 2011. godine izgradio za francuskoga naručitelja je sofisticirani ro-pax imena 'Piana' za prijevoz putnika, tegljača i osobnih automobila na relaciji Marseille – Bastia na Korzici i pokazuje osnovno današnje poslovno usmjerenje Brodosplita ka gradnji putničkih brodova. Riječ je o brodu od 180 metara dužine, 30,5 metara širine, i nosivosti 11.300 tona, s helikopterskom platformom koji na 12 paluba prevozi 800 putnika brzinom od 21 čvora. Prijevoz tegljača i automobila omogućuje ukupno 3600 dužnih metara „cesta“ širina 3 i 2,4 metra.

U izboru časopisa ''The Naval Architect“ kojeg izdaje RINA iz Londona, međunarodnog udruženja koje okuplja predstavnike brodograđevne industrije, obrazovnih institucija i pomorskih organizacija iz više od 90 zemalja svijeta, odnosno njihove specijalne publikacije “Significant Ships”, brodovima „Orange Star“ i „Piana“ izgrađenim u splitskom brodogradilištu 2011. dodijeljeno je ugledno međunarodno priznanje najznačajnijih brodova.

'Orange Star’ je brod za prijevoz rashlađenoga svježeg voćnog soka dužine 190 metara i korisne nosivosti 32.000 kubna metra, a izgrađen je prema projektu razvijenom u Brodosplitu. Riječ je o jedinstvenom projektu u hrvatskoj brodogradnji, budući da su se ovako sofisticirani tipovi plovila prije gradili isključivo u Norveškoj. Od brodova posebne namjene iz novije povijesti izdvajamo brodove za prijevoz teških i dimenzijama velikih tereta, dužine 152 metra i širine 27 metara, koji su opremljeni dvjema dizalicama koje u tandemu mogu podizati terete težine do 3000 tona.

Današnji proizvodni program popunjen je gradnjom brodova za putničku, turističku namjenu (kružna putovanja, luksuzna (yachting) putovanja) sve s neograničenim područjem navigacije uključujući i polarna područja. Sve to u pojedinačnim serijama brodova koji se ističu svojim jedinstvenim dizajnom i namjenom, te primijenjenim rješenjima.

Brodosplit je sve svoje procese certificirao prema ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, a upravo se uvodi i ISO 51000 kroz koji je Brodosplit uz upravljanje kvalitetom, okolišem, zdravljem i sigurnosti zaposlenika prepoznao i važnost sustavnog upravljanja energijom.

Povratak

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »