Priopćenja

Splitsko brodogradilište obavlja i poslove remonta

U brodogradilište Brodosplit nedavno je stigao vlak s kompozicijom vagona punih brodskih limova, što samo po sebi nije ništa neobično jer je Brodosplit i željezničkom prugom povezan sa cijelom Europom. Međutim, ovo je prvi kontigent limova koji dolazi vlakom nakon korone i poremećaja nabavnih lanaca uzrokovanih pandemijom. Do sada su limovi stizali brodovima i kamionima, ali zbog povećanog opsega posla limovi su naručeni od poznatog metalurškog diva Makstil, nekadašnje Željezare Skopje, koja je u bivšoj državi bila jedina tvornica za proizvodnju limova i opskrbljivala sve hrvatske škverove.

Limovi su namijenjeni za rekonstrukciju broda za prijevoz automobila i kontejnera koji se odnedavno nalazi u Brodosplitu. U posljednjih nekoliko godina, splitski škver je odradio nekoliko uspješnih projekata u segmentu remonta brodova.

Okretanje remontu nije strateška odrednica Brodosplita, već prilika kako bi zaposlili kapacitete i osnažili brodogradilište, nakon što je godinu dana bila zaustavljena proizvodnja zbog više sile kao posljedice rata u Ukrajini. Velik je to posao, rekonstrukcija broda, što je nekad, čak, zahtjevnije od gradnje broda, prvenstveno stoga što su rokovi završetka iznimno važni. Izgoreni dio će se zamijeniti novim čelikom. Ne radi se o običnim redovnim remontima, nego o složenijim i zahtjevnijim poslovima. Prednost remonta je što je kraći proizvodni ciklus i za njih nisu potrebna avansna jamstva. Isto tako, brodogradilište intenzivnije ulazi i u off shore poslove, gdje smo već imali nekoliko isporuka, a sada se i taj dio pojačava novim projektima.

U Brodosplitu  trenutno radi malo manje od 1000 ljudi te imamo stalno otvorene nove natječaje za zapošljavanje. Kad je počeo rat u Ukrajini, a propalo financiranje ugovoreno s njemačkim VTB-om u vlasništvu ruske banke, podsjetimo, tvrtka se našla u velikom problemu iz kojeg je kao izlaz pronađena alternativa za financiranje s američkim fondom, pa su prvi na redu krenuli oni projekti koji čekaju dovršetak.

Najvažniji je drugi obalno ophodni brod za koji je 14. ožujka 2024. potpisan Ugovor o izmjeni i dopuni ugovora o gradnji obalnih ophodnih brodova kojim je reguliran način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda.

Na listi nedovršenih projekata je polarni kruzer, novogradnja 485, koja je 90 posto dovršena, dužine 108 metra, za 200 putnika. 

Na listi nedovršenih projekata također je i 'zero emission' trojarbolni jedrenjak s nultom emisijom ispušnih plinova, inače za 36 putnika, zatim besposadni brod, za koji je započela obrada aluminija te dugoočekivani početak izgradnje višenamjenske turističke i istraživačke podmornice. Sva tri projekta sufinancirani su sredstvima u sklopu poziva 'Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja (IRI) - faza II iz EU fondova.

U tijeku je projektiranje za potrebe mega projekta - rezidencijalnog broda (sa stanovima) pod imenom Narrative za investitora Storylines, u kojem Brodosplit sudjeluje sa značajnim udjelom. Brod je kompleksan, s pogonom na LNG, a namjera je Brodosplita kao graditelja trebala bi generirali novo zapošljavanje.

Naime radi se o barem dvije tisuće ljudi koji bi bili potrebni, ali jedan tako veliki projekt pruža mogućnost da se dijelovi posla odrede i u drugim brodogradilištima. Riječ je o višem nivou suradnje od klasične kooperacije, odnosno o poslu u kojem bi mogli profitirati i druga hrvatska brodogradilišta. Za sad je za taj mega posao nedavno obnovljen brodograđevni ugovor koji još nije stupio na snagu, ali se aktivnosti razvoja projekta kao i projektiranje intenzivno odvijaju u sklopu Brodosplitovog odjela za projektiranje.

Povratak

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »