Priopćenja

Obrada čelika za obalno ophodne brodove

U brodogradilištu Brodosplit danas 10.08. rezanjem limova obilježen je nastavak izgradnje serije obalno ophodnih brodova, ugovorenih za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.

Objavljeno: 10.08.2020.

U brodogradilištu Brodosplit danas 10.08. rezanjem limova obilježen je nastavak izgradnje serije obalno ophodnih brodova, ugovorenih za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.

Brodovi dužine 43,16 metara i širine 8 metara bit će opremljeni temeljnim oružjem svih obalnih straža danas, a to su automatski top 30mm i dvije ručno upravljive strojnice 12,7 mm, te 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava.

- Uvjereni smo da će brod zadovoljiti sve naše zahtjeve. Takav brod, sa svim svojim sposobnostima, zadovoljava sve potrebe HRM-a, zadaće nadzora ZERP-a i po potrebi teritorijalnog mora. Prvenstvena namjena broda je provedba zadaća iz domene Obalne straže RH. Brod također svojim sposobnostima može provoditi i dio borbenih zadaća, prije svega u potpori Flote HRM-a", istaknuo je komodor Damir Dojkić, načelnik Stožera - zamjenik zapovjednika HRM-a.

Prije dvije godine isporučeni prototip obalnog ophodnog broda Omiš svojom je tehničkom opremljenošću i plovnim karakteristikama znatno unaprijedio sposobnosti Obalne straže, te je redovit u akcijama traganja i spašavanja.

- Rokovi za izgradnju obalno ophodnih brodova su u zadanom tempu. Plan nam je serijska proizvodnja ovakvih rodova, jer postoji veliki interes za njih, a prototip je dokazao da se radi o vrhunskom proizvodu, rekao je Ante Žižić-Gušo, tehnički direktor Brodosplit-Brodogradilišta specijalnih objekata.

Trup obalno ophodnih brodova bit će izgrađen od čelika povišene čvrstoće AH36, a nadgrađe od aluminijske slitine. Osigurana im je nepotopivost u slučaju naplavljivanja svaka dva susjedna odjeljka u trupu (npr. kod naplavljivanja obje strojarnice brod neće potonuti). Brodovi su opremljeni zaštitom od Nuklearno-biološko-kemijskog (NBK) djelovanja posebnim sustavom za NBK filtroventilaciju i hermetizaciju brodskih radnih i stambenih prostora.

Bit će opremljeni krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa dužine 7.7 metara za 6 članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.

Kapacitet brodova je 16 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Vrlo su sposobni u progonu i ostvaruju brzine do 29 čvorova, koje im osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW. Opremljeni su s aktivnim sustavom za stabilizaciju ljuljanja koji omogućuje brodu punu operativnost na stanju mora 4 te udovoljavanje NATO kriterijima za pomorstvenost (STANAG 4154).

Kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva mogu otploviti 1000 nautičkih milja pri brzini od 15 čvorova. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima. Uvođenje u operativnu uporabu OOB-a nastavak je projekata modernizacije i razvoja novih sposobnosti Hrvatske ratne mornarice.

Povratak

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »