Priopćenja

Najveći jedrenjak s križnim jedrima na svijetu izgrađen je u Brodosplitu

Jedrenjak 'Golden Horizon' najveći je brod s križnim jedrima na svijetu. Radi se o svojevrsnoj replici čuvenog jedrenjaka France II koji je izgrađen 1913. godine.

Objavljeno: 31.05.2021.

Brodosplit je među rijetkim brodogradilištima u svijetu koje je u stanju jedan ovako jedinstveni brod projektirati, izgraditi i opremiti složenom opremom i luksuznim interijerom.

Brod je dug 162 i širok 18,5 metara i ima pet jarbola s 36 križnih jedara ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Najveći jarbol visok je impresivnih 63 metra i težak 24 tone, a najveći križ dug je 31 metar.

Luksuzni brod može smjestiti do 324 putnika u 150 kabina, i dizajniran je za putovanja prema tome "kamo vjetar i morske struje odnesu brod'', na sjajne destinacije u raznim morima širom svijeta. Dakle nisu to uobičajene rute i uplovljavanje i isplovljavanje iz istih luka. Plan je da se stalno bude u pokretu, i plovi oko svijeta.

Golden Horizon omogućava gostima da istraže svijet i oceane na održiviji način. Jedinstveno, sva putovanja planirana su na temelju prevladavajućeg vjetra i struje diljem svijeta, često prateći tradicionalne trgovačke rute; pravo pomorsko iskustvo.

Brod nudi vrhunsku hranu i uslugu te privlači sve one koji žele obići svijet na malo drugačiji način. To uključuje sofisticirani program obogaćivanja i dobrobiti, kao i, za one koji žele, prilika za iskoristiti mogućnost besplatnog  bavljenja vodenim sportovima iz pripadajuće marine.

Golden Horizon osobna karta:

  • Ukupna duljina: 162 metra
  • Ukupna širina: 18,50 metara
  • Maksimalni gaz: 6,40 metara
  • Istisnina: 8440 tona
  • Površina jedara: 6347 četvornih metara
  • Brzina: 10 do 17 čvorova
  • Kabine: 150
  • Gosti: 324
  • Posada: 150

Jedrenjak je dug 162 metra i nosivosti 2000 tona, ima pet paluba, a na njemu može biti smješteno 324 putnika u 150 luksuznih kabina, te 150 članova posade. Luksuzno je uređen, ali sa štihom i atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake. Ima prostor za biblioteku i velike salone, od čega se jedan proteže na tri palube.

Na jedrenjaku je ugrađena najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina ima internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli brod je pokriven Wi-Fi signalom. Na otvorenim palubama su tri bara i tri bazena, od kojih jedan namijenjen za ronjenje te kuhinja koja se prostire na tri palube. Klimatizacija na brodu je izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima.

Jedrenjak je, između ostalog poseban po tome što ima mogućnost samostalnog jedrenja, bez upotrebe propulzijskih motora – feathering mode (eng. feathering - mijenjanja kuta lopatica propelera tako da se smanji otpor mora), kada se lopatice propelera sa zakretnim krilima (CPP – controllable pitch propeller) zakrenu tako da ne pružaju otpor kretanju broda kroz more.

Brzina broda kod samostalnog jedrenja je do 17 čvorova (kN), ovisno o brzini i smjeru vjetra.

Propulzija broda je dizel – električna. Dva elektro motora, po 3300 kW svaki, a energiju za njihovo pokretanje proizvode četiri dizel električna agregata ukupne snage 8300 kW.

Kod maksimalne brzine broda, pri pogonu samo motorima, potrošnja goriva je oko 2 tone dizelskog goriva (LSGO – low Sulphur gas oil), te uz maksimalni kapacitet tankova goriva od 800 kubičnih metara, ima autonomiju od oko 400 sati plovidbe (više od 16 dana). Uz mogućnost samostalnog jedrenja i plovidbu pogonjenu samo motorima, brod ima i mogućnost jedrenja uz motor (motor sailing mode), što doprinosi smanjenju potrošnje goriva i smanjenju onečišćenja zraka.

Jedrenjak je opremljen sa šest čamaca za spašavanje koji služe i kao tender čamci za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, te s osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca.

Ovo je prvi jedrenjak na svijetu s ugrađenim najvišim 'Safe return to port' sigurnosnim standardima, te ispunjava sve zahtjeve američke obalne straže, kao i Službe za javno zdravstvo SAD-a. I jedini jedrenjak na svijetu koji je dobio najvišu moguću klasu za buku i vibracije.

Inovativan sustav koji se zove 'siguran povratak u luku' ('Safe return to port') novost je na našem tržištu, jer od 2010. godine postoje novi standardi za povećanje sigurnosti putničkih brodova, putnika i posade. Taj sustav zapravo znači da je sva ključna oprema na brodu duplirana zbog čega je projektirana gradnja dvije strojarnice sa svim uređajima za proizvodnju električne energije i vode, te svih sustava goriva i maziva te još jedan dodatni komandni most. Na brodu je praktički sve dvostruko, pa će se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 NM što je inače najudaljenija točka od kopna na moru.

Može ploviti svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku zbog čega je izgrađen u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Predviđa se da može ploviti i do 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i sposobnost posade. Ima zakretne propelere, pramčani porivnik te dva kormila zbog čega ima izuzetne manevarske sposobnosti.

Takav je brod bilo iznimno kompliciran za izgraditi, no Brodosplit je do kraja izvršio taj zadatak.

Povratak

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »