Priopćenja

Brodosplit gradi najveći jedrenjak na svijetu

Splitsko brodogradilište za kompaniju Star Clippers Ltd. iz Monaka gradi najveći brod s križnim jedrima na svijetu.

Ima čeličnu konstrukciju dok će paluba biti kompletno pokrivena tikovinom najviše kvalitete. Dug je 162 i širok 18,5 metra, nosivosti 2000 tona, imat će pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Ovaj tip Clipper jedrenjaka sa svojim rasporedom jedara naziva se Bark (Barque engl.). Na krmi će biti marina platforma s mogućnošću otvaranja i spuštanja do razine mora, pa će putnici imati mogućnost direktnog pristupa moru.

Na brodu su ugrađena i tri bazena koji će biti punjeni slatkom ili morskom vodom s podvodnim svjetlima, grijanjem i mjehurićima. U jednom od bazena će se moći roniti, a u najveći će stati 50 kubika vode. Ima pet paluba, a na njemu će moći biti 450 osoba od čega će 300 putnika biti smješteno u 150 luksuznih kabina, te u 74 kabine 150 članova posade. Luksuzno je uređen, ali sa štihom i atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake. Imat će prostor za biblioteku, velike salone od čega će se jedan salon protezati na tri palube s ogradama i klavirom. Na jedrenjaku je ugrađena najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina će imati internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli brod će biti pokriven Wi-Fi signalom. Na otvorenim palubama će biti tri bara, kuhinja koja će se prostirati na tri palube. Klimatizacija na brodu je izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima.

Specifičnost broda su i jedra koja će moći biti upravljana samo s nekoliko članova posade, ali i sami putnici koji to budu željeli. Brod je isključivo namijenjen jedrenju iako će imati dva potpuno neovisna motora električne propulzije. Na njemu je i inovativan sustav koji se po prvi put uveo u Hrvatskoj, a zove se 'siguran povratak u luku'. To je novost na našem tržištu, jer od 2010. godine postoje novi standardi za povećanje sigurnosti putničkih brodova, putnika i posade.

Taj sustav zapravo znači da će sva ključna oprema na brodu biti duplirana zbog čega je projektirana gradnja dvije strojarnice sa svim uređajima za proizvodnju električne energije i vode, te svih sustava goriva i maziva te još jedan dodatni komandni most . Na brodu je praktički sve dvostruko, pa će se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 NM što je inače najudaljenija točka od kopna na moru.

Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku zbog čega se gradi u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Brzina broda s jedrima će biti oko 16 čvorova, a predviđa se da će moći ploviti i do 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i sposobnost posade. Sa svojim pogonom od dva motora će ploviti 16 čvorova, ima zakretne propelere, pramčani porivnik te dva kormila zbog čega će imati izuzetne manevarske sposobnosti. Predviđeno je šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tender čamci za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca.

Kompanija Star Clippers Ltd. je prisutna na europskom i američkom tržištu te je poznata po brodovima koji su vjerna reprodukcija klasičnih jedrenjaka, a Brodosplit je prepoznat kao rijetko brodogradilište koje je u stanju izgraditi jedan ovako jedinstveni brod od projektiranja, gradnje i opremanja složenom opremom i luksuznim interijerom.

Povratak

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »