Vijesti

Montaža glavnog motora na probnom stolu

8/08/14 - U Brodosplit-Tvornici dizel motora d.o.o. (TDM), na probnom stolu je u tijeku montaža glavnog motora za Novogradnju 325. Riječ je o tankeru za prijevoz naftnih proizvoda i kemikalija, nosivosti 49500 TDW, koji se gradi u brodogradilištu Brodotrogir gradi za tvrtku Trogir Maritime d.o.o.

Brodosplit -TDM i Hrvatska brodogradnja Trogir d.o.o. ugovorili su gradnju dva glavna, elektronski upravljana dvotaktna sporohodna dizel motora novije generacije. Motori će biti izrađeni po licenci MAN Diesel & Turbo, tip 6S50ME-B9.3 TII, maksimalne snage 8680 kW pri 103 o/min. Ugovorena potrošnja je 159,3 g/kWh pri snazi od 5815 kW i 90 okretaja u minuti, što bi značilo oko 22,2 tona goriva na dan.

Kroz proteklo razdoblje TDM je u suradnji s MAN-om izrađivala i tehnički unaprijeđivala novi tip elektroničkog motora poboljšanih svojstava i smanjene  potrošnje goriva. Motor udovoljava najstrožim važećim propisima za ispušne plinove TIER II, a ugovoren je na međunarodnom natječaju u konkurenciji svih svjetskih proizvođača dvotaktnih sporohodnih motora.

Njegova isporuka naručitelju predviđena je za četvrti kvartal ove godine. Inače, brodogradilište Brodotrogir višegodišnji je partner Brodosplita kojem je Brodosplit-TDM u zadnjih 10 godina isporučila 8 glavnih motora.

Primopredajna vožnja glavnog motora

23/02/12 - Dana 23. veljače 2012. godine u Brodosplit-Tvornici dizel motora d.o.o., na probnom stolu izvršena je primopredajna vožnja glavnog motora za Novogradnju 470. Riječ je o handy bulk carrieru, brodu za prijevoz rasutih tereta, nosivosti 52.000 tona, koji se gradi za domaćeg naručitelja tvrtku Jadroplov.

Bulk carrier je po dimenzijama istovjetan m/b „Peristilu“ i m/b „Svetom Dujmu“ koji su za domaćeg brodara građeni te mu predani 2010. godine. Primjenom novih propisa došlo je do promjene izvedbe glavnog motora čime će novougovoreni brod imati bolja svojstva, odnosno ostvarivati manju potrošnju goriva i manju razinu zagađenja.

Motor je izrađen je po licenci MAN B&W Diesel, tip 6S60MC-8.2, maksimalne snage 7500kW pri 110 okretaja/minuti. Optimiziran je na 85% opterećenja, tj. 6375 kW pri 104,2 okretaja/minuti. Ugovorena potrošnja je 166,4 g/kWh na optimiziranom opterećenju, što bi značilo više od 24,5 tona dizela na dan.

Brod će imati dvojnu klasu, a njegovu gradnju nadzire Bureau Veritas i Hrvatski registar brodova.

Montaža glavnog motora na probnom stolu


24/01/12 - Dana 24. siječnja 2012. godine u Brodosplit-Tvornici dizel motora d.o.o., na probnom stolu započela je montaža glavnog motora za Novogradnju 470. Riječ je o handy bulk carrieru, brodu za prijevoz rasutih tereta, nosivosti 52.000 tona, koji se gradi za domaćeg naručitelja tvrtku Jadroplov.

Bulk carrier je po dimenzijama istovjetan m/b „Peristil“ i m/b „Sveti Dujam“ koji su za domaćeg brodara građeni te mu predani 2010. godine. Primjenom novih propisa došlo je do promjene izvedbe glavnog motora čime će novougovoreni brod imati bolja svojstva, odnosno ostvarivati manju potrošnju goriva i manju razinu zagađenja.

Motor je izrađen je po licenci MAN B&W Diesel, tip 6S60MC-8.2, maksimalne snage 7500kW pri 110 okretaja/minuti. Optimiziran je na 85% opterećenja, tj. 6375 kW pri 104,2 okretaja/minuti. Ugovorena potrošnja je 166,4 g/kWh na optimiziranom opterećenju, što bi značilo više od 24,5 tona dizela na dan.

Brod će imati dvojnu klasu, a njegovu gradnju nadzire Bureau Veritas i Hrvatski registar brodova.

Primopredajna vožnja glavnog motora

22/12/11 - Dana 22. prosinca 2011. godine u Brodosplit-Tvornici dizel motora d.o.o., na probnom stolu izvršena je primopredajna vožnja glavnog motora za Novogradnju 324. Riječ je o tankeru za prijevoz naftnih proizvoda i kemikalija, nosivosti 46000 TDW, koji se gradi u brodogradilištu Brodotrogir, a ugovoren je za švedskog naručitelja tvrtku Lauren Maritime AB.

Motor je izrađen je po licenci MAN B&W Diesel, tip 6S50MC, maksimalne snage 8200 kW pri 121,4 okretaja/minuti. Optimiziran je na 93,5% opterećenja, tj. 7670 kW pri 118,7 okretaja/minuti. Ugovorena potrošnja je 170 g/kWh na optimiziranom opterećenju, što bi značilo više od 31,8 tona dizela na dan.

Brodogradilište Brodotrogir višegodišnji je partner Brodosplita kojem je Tvornica Dizel Motora u zadnjih 10 godina isporučila 8 glavnih motora.

Montaža glavnog motora na probnom stolu


18/11/11 - Dana 18. studenoga 2011. godine u Brodosplit-Tvornici dizel motora d.o.o., na probnom stolu započela je montaža glavnog motora za Novogradnju 324. Riječ je o tankeru za prijevoz naftnih proizvoda i kemikalija, nosivosti 46000 TDW, koji se gradi u brodogradilištu Brodotrogir, a ugovoren je za švedskog naručitelja tvrtku Lauren Maritime AB.

Motor je izrađen je po licenci MAN B&W Diesel, tip 6S50MC, maksimalne snage 8200 kW pri 121,4 okretaja/minuti. Optimiziran je na 93,5% opterećenja, tj. 7670 kW pri 118,7 okretaja/minuti. Ugovorena potrošnja je 170 g/kWh na optimiziranom opterećenju, što bi značilo više od 31,8 tona dizela na dan.

Njegova isporuka naručitelju predviđena je za kraj godine. Inače, brodogradilište Brodotrogir višegodišnji je partner Brodosplita kojem je Tvornica dizel motora u zadnjih 10 godina isporučila 8 glavnih motora.

Isporuka glavnog motora za Novogradnju 323


8/06/11 - Dana 7. lipnja 2011. godine u Brodosplit-Tvornici dizel motora d.o.o., na probnom stolu izvršena je primopredajna vožnja glavnog motora za Novogradnju 323. Riječ je o tankeru za prijevoz naftnih proizvoda i kemikalija, nosivosti 46000 TDW, koji se gradi u brodogradilištu Brodotrogir, a ugovoren je za švedskog naručitelja tvrtku Lauren Maritime AB.

Motor je izrađen je po licenci MAN B&W Diesel, tip 6S50MC, maksimalne snage 8200 kW pri 121,4 okretaja/minuti. Motor je optimiziran na 93,5% opterećenja, tj. 7670 kW pri 118,7 okretaja/minuti. Ugovorena potrošnja je 170 g/kWh na optimiziranom opterećenju, što bi značilo više od 31,8 tona dizela na dan.

Do kraja godine, Brodosplit-Tvornica dizel motora planira isporučiti još 1 glavni motor za istog naručitelja.

Isporuka glavnog motora za Novogradnju 322


19/08/10 - Dana 19. kolovoza 2010. godine u Brodosplit-Tvornici dizel motora d.o.o., na probnom stolu izvršena je primopredajna vožnja glavnog motora za Novogradnju 322. Riječ je o tankeru za prijevoz naftnih proizvoda i kemikalija, nosivosti 46000 TDW, koji se gradi u brodogradilištu Brodotrogir, a ugovoren je za švedskog naručitelja, tvrtku Lauren Maritime AB.

O glavnom motoru
Motor je izrađen je po licenci MAN B&W Diesel, tip 6S50MC, maksimalne snage 8200 kW pri 121,4 okretaja/minuti. Motor je optimiziran na 93,5% opterećenja, tj. 7670 kW pri 118,7 okretaja/minuti. Ugovorena potrošnja je 170 g/kWh na optimiziranom opterećenju, što bi značilo više od 31,8 tona dizela na dan.

Do kraja godine, uz dosada isporučena 3 glavna i 6 pomoćnih motora, Brodosplit-Tvornica dizel motora d.o.o planira isporučiti još 2 glavna i 4 pomoćna motora za različite naručitelje. 

Isporuka glavnog motora za Novogradnju 467


Dana 12. svibnja 2010. godine, u Brodosplit -Tvornici dizel motora d.o.o., na probnom stolu izvršena je primopredajna vožnja glavnog motora za Brodosplitovu Novogradnju 467, što je ugovorena za hrvatskog naručitelja, tvrtku Jadroplov.

Motor je izrađen je po licenci MAN B&W Diesel, tip 6S50MC-C, ima snagu od 8600 kW pri 121 okretaja/minuti. Ugovorena potrošnja je 171 g/kWh na maksimalnom opterećenju, što bi značilo više od 35 tona dizela na dan.

Do kraja godine, uz do sada isporučenih 2 glavnih i 6 pomoćnih motora, Brodosplit-Tvornica dizel motora d.o.o planira isporučiti još 3 glavna i 4 pomoćna motora za različite naručitelje.

Isporuka glavnog motora za Novogradnju 469


Dana 10. ožujka 2010. godine, u Brodosplit -Tvornici dizel motora d.o.o., na probnom stolu izvršena je primopredajna vožnja glavnog motora za Brodosplitovu Novogradnju 469, što je ugovorena za brazilskog naručitelja, tvrtku NORTH SEE REEFER ENTERPRISE.

Motor je izrađen je po licenci MAN B&W Diesel, tip 6S50MC-C, ima snagu od 8600 kW pri 121 okretaja/minuti. Ugovorena potrošnja je 171 g/kWh na maksimalnom opterećenju, što bi značilo više od 35 tona dizela na dan.

Isporuka glavnog motora za Novogradnju 451


Dana 12. rujna 2007. godine, u Brodosplit -Tvornici dizel motora d.o.o., na probnom stolu izvršena primopredajna vožnja glavnog motora za Novogradnju 451, što je ugovorena za švedskog naručitelja tvrtku Marinvest Shipping AB.

Motor je snage 13560 kW. Zbog korištenja propelera sa zakretnim lopaticama, tzv. CPP, motor će voziti po tzv. generatorskoj krivulji odnosno pri konstantnih 105 okretaja/minuti bez obzira na opterećenje.

Izrađen je po licenci MAN B&W Diesel, tip 6S60MC-C. dužine 10,8 m, širine 5,65 m, a visine oko 11 metara. Težak je 400 tona. Ugovorena potrošnja je 170 g/kWh na maksimalnom opterećenju što bi značilo 55 tona dizela na dan.

Do kraja godine, uz dosada isporučenih 7 glavnih i 11 pomoćnih motora, Brodosplit-Tvornica dizel motora d.o.o planira isporučiti još jedan glavni i 7 pomoćnih motora za različite naručitelje.

Isporuka glavnog motora za Novogradnju 450


Dana 20. lipnja 2007. godine u Brodosplit - Tvornici dizel motora d.o.o., na probnom stolu predan je glavni motor za Novogradnju 450, peti od šest istih, od čega su 4 za švedske naručitelje tvrtku Marinvest Shipping AB i dva za Concordia Maritime AB.

Motor je snage 13560 kW. Zbog korištenja propelera sa zakretnim lopaticama, tzv. CPP, motor će voziti po tzv. generatorskoj krivulji odnosno pri konstantnih 105 okretaja/minuti bez obzira na opterećenje.

Izrađen je po licenci MAN B&W Diesel, tip 6S60MC-C. dužine 9,2 m, širine 5,5m, a visine oko 10 metara. Težak je 400 tona. Ugovorena potrošnja je 170 g/kWh na maksimalnom opterećenju što bi značilo 55 tona dizela na dan (teškog goriva još i više zbog manje kalorične vrijednosti).

Isporuka glavnog motora za Novogradnju 446


Na prvom probnom stolu je testiran 25. travnja 2007. godine lijevi glavni motor dok je na drugom probnom stolu 28. ožujka 2007. godine testiran desni glavni motor Novogradnje 446 za švedsku tvrtku Concordia Maritime AB.

Motori su izrađeni po licenci MAN B&W, vodećeg svjetskog proizvođača dvotaktnih motora. Oba su istog tipa, 6S46MC-C, svaki sa 6 cilindara.

Isporuka glavnog motora za Novogradnju 445


Na prvom probnom stolu je testiran 07. veljače 2007. godine lijevi glavni motor dok je na drugom probnom stolu 17. siječnja 2007. godine testiran desni glavni motor Novogradnje 445 za švedsku tvrtku Concordia Maritime AB.

Motori su izrađeni po licenci MAN B&W, vodećeg svjetskog proizvođača dvotaktnih motora. Oba su istog tipa, 6S46MC-C, svaki sa 6 cilindara.

Po prispjeću dijelova (BIS, kooperanti, uvoz) isti se nakon čišćenja i vizualne ili dimenzionalne kontorle slažu u podsklopove. Zatim slijedi ugradnja u glavne sklopove koji čine osnovne dijelove motora kao što su temeljna ploča (donji dio kućišta motora), stalak(gornji dio kućišta motora) te kućište cilindra sa poklopcima cilindra. Paralelno sa montažom motora idu i radovi na izradi kompletnog cjevovoda, krvotoka motora.

Nakon završene montaže slijedi proces ispiranja cjevovoda od nečistoća(rđa, sitne čestice,...) s ciljem očuvanja šalica ležaja i osovina koje se u njima okreću. Kad se provjerom utvrdi da je cjevovod očišćen, slijedi start motora i postupno uhodavanje motora(kliphih prstena i košuljica cilindra).

Pri tome se također prate i parametri motora, kako oni sustava za podmazivanje i hlađenje, tako i oni koji govore o podešenosti motora. Nakon dvodnevnog uhodavanja i ugađanja slijedi predaja vlasniku. za vrijeme iste ćemo pokazati garantirane parametre kao snaga, potrošnja, ugođenost ali i nepropusnost.

Potpisivanje protokola vlasnik potvrđuje stavke iz ugovora i zatim ide slijedeća faza, rastavljanje motora.

Na to nas obvezuje nosivost dizalice u našoj hali kao i nosivost transportera te nosivosti dizalica na navozima. Prije odnošenja motora na brod u 3 glavne sekcije i podosta manjih, vlasnik ima prigodu pogledati sve dijelove i time se uvjeriti u kvalitetu našeg motora.

Sva prava pridržana © Brodosplit - 2008
Admin | Izrada: NETMedia